Aktuální informace o provozu ZŠ od 12. 4. 2021 do odvolání
Uvedené informace vycházejí z Mimořádného opatření o omezení provozu škol a školských zařízení od 12. dubna 2021 MZDR a Manuálů pro návrat a testování žáků z MŠMT.
KDY A PRO KOHO SE OTEVŘE ZŠ?
Od 12. dubna 2021 bude v provozu:
- 1. stupeň ZŠ málotřídních škol, u nás žáci 1. - 5. ročníku (bez rotace)
- Školní družina zvlášťo pro 1.- 3. třídu v prostoru stávající ŠD, včetně ranní družiny
pro 4. - 5.třídu v prostoru kmenové učebny 4. a 5. ročníku, včetně ranní družiny
- skupinové konzultace žáků 2. stupně ohrožených školním neúspěchem
- individuální konzultace 1 žák a 1 učitel – pomoc s výukou žákům ohroženým školním neúspěchem
- odpolední cizojazyčné a čtenářské kluby- dle pokynů konkrétních učitelů
- stávající odpolední doučovací kroužky
TESTOVÁNÍ DĚTÍ
- Žákům základní školy se v dané škole umožňuje osobní přítomnost pouze tehdy, pokud se účastní testování s negativním výsledkem.
- Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou.
- Těmto žákům budou posílány týdenní plány přes dosavadní komunikační prostředky (např. třídní stránky), možnost připojit se do některých hodin online, Podle potřeby - Individuální podpora v rámci pedagogické intervence nebo využití individuální konzultace
FREKVENCE TESTOVÁNÍ:
- 2x týdně - pondělí, čtvrtek
- První test se provede první den osobní přítomnosti dítěte ve škole v týdnu
- Preventivní test se vždy provádí bezprostředně po příchodu do školy.
- Žák si test dělá sám s dohledem odpovědné osoby
- Nebude-li dítě přítomno v den termínu testování ve škole, testování se provede v den jeho příchodu.
NEMUSÍ SE TESTOVAT:
- Testovat se NEMUSÍ žáci, kteří: doloží potvrzení od lékaře nebo laboratoře, že prodělaly COVID19 a od prvního testu neuplynulo více než 90 dní,
- “byly na testech” v zdravotnickém zařízení a mají negativní výsledek, který není starší 48 hodin.
CO DĚLAT, POKUD JE VÝSLEDEK PREVENTIVNÍHO TESTU POZITIVNÍ ŠKOLA:
- Škola vystaví dítěti potvrzení o pozitivním výsledku testu s uvedením dne a času provedení testu.
- Neprodleně informuje zákonného zástupce a ten si pro žáka osobně přijede
- Žák je zatím pod dohledem odpovědného pracovníka v izolační místnosti.
ZÁKONNÝ ZÁSTUPCE:
- Zákonný zástupce dítěte je povinen telefonicky informovat o pozitivním výsledku testu poskytovatele zdravotních služeb v oboru všeobecného praktického lékařství nebo praktického lékařství pro děti a dorost.
LÉKAŘ:
- Lékař rozhodne o provedení konfirmačního vyšetření metodou RTPCR a vyplní elektronickou žádanku k tomuto vyšetření. Osoba, která měla preventivní test pozitivní, je povinna se tomuto vyšetření podrobit.
POZITIVNÍ DÍTĚ:
- Pokud má dítě pozitivní výsledek RT-PCR testu a má příznaky onemocnění COVID-19, a byl 2 dny před provedením testu nebo 2 dny po provedení testu osobně přítomen ve škole, je zákonný zástupce dítěte povinen nahlásit škole tento pozitivní výsledek testu.
HYGIENICKÁ OPATŘENÍ
- Mytí rukou teplou vodou a mýdlem, podle návodů a následná dezinfekce
- Nevpouští se do budovy nemocné osoby
- Ochrana úst a nosu – děti – 2 zdravotní roušky nebo respirátor, dospělí- respirátor
- Opakované informování žáků o dodržování hygienických pravidel
- Dítěti nebo žákovi s projevy chronického nebo alergického onemocnění je umožněn vstup do školy pouze s potvrzením od ošetřujícího lékaře, že netrpí infekční nemocí
- Rodiče předškoláků dovedou a vyzvednou své děti v šatně
- Rodiče školních dětí zvoní na družinu a vyčkají před hlavním vchodem
ŠKOLNÍ DRUŽINA
- Provoz 6.30-16.00 Preferujeme pobyt venku – vhodné oblečení a obuv na převlečení Roušky
ŠKOLNÍ JÍDELNA
- Od 12. 4. jsou všechny děti 1. stupně přihlášené na oběd
- Odhlášení dětí si regulují sami rodiče u paní Králové
- Rodiče žáků na domácí nebo distanční výuce i předškolních dětí si stále mohou vyzvedávat obědy v jídlonosičích za dotované ceny
- Výdej do nádob je zadním vchodem do školní kuchyně
- Žáci v karanténě na oběd nárok nemají
RŮZNÉ
- Zpěv ani tělesná výchova se nekoná, ovšem hudební nauka, pohybové aktivity o přestávkách, pobyt venku, hry – jsou preferované (tzv. VÝZVY)
- Rozvrh je upraven tak, aby se děti ze skupin nepotkávaly
- Adaptační období - První týdny docházky (2) – motivační známkování, slovní hodnocení, aktivity na posílení komunikace, vztahů, spolupráce, podporu seberegulace, sociální adaptace, sebehodnocení v distanční výuce,
Informace k provozu školy od 12.4.2021.pdf (456.52 kB)
Datum vložení:
9. 4. 2021 22:05
Datum poslední aktualizace:
10. 4. 2021 9:56
Autor:
Věra Tichá